Bun venit!





Ne-am facut remarcati prin profesionalism







Poze piese in oferta

navigati pe web

vineri, 20 mai 2011

Iveco nu te lasa la greu


Un test de încarcare în timpul caruia se transporta marfuri fragile nu este un test oarecare. Vrei sa vezi cât de tare fuge masina si observi ca se comporta foarte bine la 90 km/ora, dar riscul de a deteriora produsele te face sa-i tai din elan si sa-l obligi sa se limiteze la 40-50 km/h. Vrei sa vezi cât de bune sunt frânele si remarci ca, la 50 km/ora, distanta de frânare este de 20 m, dar trebuie sa stai, totusi, mai departe de cei din fata. Un asemenea test a efectuat echipa Tranzit: cu ajutorul unui Iveco Daily de 3,5 tone, pus la dispozitie de European Truck Center, am transportat, pe o distanta de aproximativ 25 km, 1,5 tone de gresie si faianta de la Delta. Si, oricât de putin palpitant ar parea pentru amatorii de senzatii tari, nu putem sa le oferim date despre viteza astronomica atinsa sau despre manevrele riscante efectuate în timpul mersului. Tot ce le putem spune este ca elementele care asigura stabilitatea vehiculului pe sosele – amortizoarele si arcurile – sunt foarte bune.

Înfiintata în 1996 si specializata în importul si distributia de gresie si faianta prin reteaua proprie, Delta are 10 filiale în întreaga tara, 2 magazine si 2 depozite în Bucuresti, si o flota de peste 100 de autovehicule, de la camioane EURO 2 si 3, care efectueaza importuri, pâna la vanuri si Dacii papuc.
Iveco Daily nu lipseste din parcul auto al firmei, fapt care, initial, ne-a dezamagit putin, deoarece ni s-ar fi parut mai interesanta parerea unor persoane nefamiliarizate cu acest model. Oricum, autovehiculul pus la dispozitie de European Truck Center este cel mai nou model Iveco Daily, iar cel din flota Delta are doi ani, asa ca nu este vorba chiar de aceeasi masina. Acest aspect l-a remarcat si Mihai Ghiorfi, sofer al firmei Delta de 2 ani, care ne-a ajutat la realizarea testului si care a apreciat ca vehiculul nou este mult mai usor de condus, mai ales din punct de vedere al directiei. Dar, nefiind rulat prea mult, este înca rigid. Un atu important al noului model îl constituie servo-frâna, care face ca pompa sa fie mai amorsata la pedala a doua si sa tina mai bine. Totusi, nici modelul vechi nu e mai prejos: la aproape 100.000 km parcursi, o „vârsta“ venerabila pentru o utilitara, are doar motorul putin obosit.
„Instigati“ de colegii nostri care, la testul de luna trecuta, au verificat stabilitatea unei alte utilitare luând curbele cu 90 km/ora si facând slalom de pe o banda pe alta, i-am sugerat lui Mihai Ghiorfi sa-l supuna pe Iveco Daily la aceleasi încercari. Dar el ne-a facut sa renuntam repede la idee, amintindu-ne cât de fragila e marfa transportata. În plus, ne-a asigurat ca, pentru o masina care transporta asemenea produse, important este sa poata suporta o încarcatura cu 2-300 kg mai mare decât sarcina utila declarata în cartea tehnica si sa fie rezistenta la arcuri si amortizoare. Iveco Daily satisface aceste cerinte si, chiar daca stie si sa fuga, acesta este un aspect secundar în activitatea soferilor de la Delta, pentru care viteza optima în oras este de 40-45 km/ora. Cu toate acestea, pe o sosea mai putin aglomerata, ne-a luat prin surprindere efectuând câteva viraje, e drept, doar cu 60 km/h, care nu au deranjat nici masina, nici... faianta.
Preocupat sa transporte marfa în conditii de maxima siguranta, Mihai Ghiorfi a remarcat, totusi, si dotarile din interior, apreciind ca autovehiculul testat este mult mai luxos decât varianta veche, având în plus geamuri electrice, dezaburire la geamuri si oglinzi si multe spatii de depozitare pentru documente, sticle de apa etc. În plus, noul Daily este suficient de prevazator cât sa nu permita unui sofer mai neatent sa-l paraseasca fara sa stinga luminile de pozitie.
Mergând cu o turatie medie de 1500-2.000 rpm, care urca la 3.000 doar în cazul schimbarii vitezelor si al depasirilor, am avut surpriza sa constatam ca acul indicatorului de consum a ramas aproape nemiscat pe parcursul celor aproximativ 25 de kilometri. Reprezentantii European Truck Center nu ne-au oferit date despre consum – poate au vrut sa nu-si laude singuri produsul, ci sa ne lase pe noi sa remarcam cât de economic este – iar distanta mica parcursa nu ne-a permis decât o aproximare a acestuia: 10-12 l/100 km în parcurs urban, fata de 14-16 cât înregistreaza modelul din flota Delta.
Desi Iveco Daily poate fi încarcat cu 1,8-2 tone, cantitatea de gresie si faianta ce trebuia transportata din depozitul Faur pâna la cel din Militari era de numai 1,5 tone, deci putem spune ca nu am suprasolicitat vehiculul. Cu toate acestea, responsabilii de logistica ai Delta considera ca, pentru acest tip de transport, ar fi mai indicat un frate mai mare al masinii testate: un vehicul cu punte dubla, de 5 tone, a carui sarcina utila ajunge la 3 tone.
Iveco Daily este un autovehicul recunoscut mai ales pentru volumul mare de marfa pe care-l poate transporta (spatiul de încarcare are 3.520 m lungime si 1900 m înaltime, latimea interna are 1800 m si înaltimea platformei de încarcare, 775 m), dar acest aspect nu este foarte relevant în transportul marfurilor de greutate, încarcatura noastra ocupând doar un sfert din volumul masinii.
Garantia totala oferita pentru modelul Daily este de 12 luni, fara limita de kilometri, si înca 12 luni pentru linia motoare, în limita a 200.000 km.
În aceasta perioada, dar si dupa expirarea ei, piesele de schimb si materialele consumabile se asigura prin reteaua de service European Truck Center, care include orasele Bucuresti (unde se afla depozitul central de piese de schimb), Timisoara, Galati, Pitesti si Ploiesti, la care se adauga restul retelei Iveco, cu centre în Cluj, Craiova, Iasi si Brasov.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Promovare Gratuita
Director Web - unLink.ro - Adauga si site-ul tau
TopSiteuri.ro - Adauga si site-ul tau - Director web
Romania Turistica
Sc.Agrimprod.Srl Ramnicu Sarat

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service